“ Мадам Бовари 2010”, НБУ
















Изложбата “ Мадам Бовари 2010” представя изследователският процес по костюмография на студентите от специалност Сценография в НБУ. Серията колажи и скици са продукт от процеса на изследване на характера и визуализацията на епохата на Романтизма. Чрез фокусиране върху един класически пример – образа на Мадам Бовари от произведение в епохата, студентите изследват неговите пермутации и трансформации в изкуството, като крайна цел на изследването е съвременността. Откриванео на прототип сега или Мадам Бовари 2010 е и практическо упражнение на младите сценографи. Изкуството на киното, като мост между епохите, стиловете и съвременното общество служи за инспирация и формален показател за работата по прототипен образ на студентите.
Студентите на Доц. Елена Иванова представят продукцията от това визуално-историческо изследване в галерия “Ателие Пластелин” на ул. Цар Симеон 48, до ъгъла с ул. Бенковски между 28 април и 9 май, 2010г. Откриването е на 27 април от 18ч.



„Рамбо 13 стават еуфористи”

Дискусионен клуб „На тясно” представя:
Рамбо 13 и приятели
Четвърти фестивал на лошия вкус
Рамбо 13 стават еуфористи
Пролетта дойде и Рамбо13 се настрои еуфорично: Аз съм луд и аз язда през нивите и по сивите улици тичам, и разправям на моите биволи с колко нежна любов ги обичам. Стига вече студ и духовен мрак, стига вече акционизъм. Елате в ателие Пластелин да ви презаредим с Надежда. Групата за културен тероризъм Рамбо-13 се преобрази духовно, с помощта на Святия дух - суперзвезда на еуфоризма. Да кажем заедно – „Не” на половите органи и извращения в изкуството, на наркоманията, алкохолизма, разврата, бедността и нещастията по света. След като се осъзнахме полово и класово е време да се осъзнаем и духовно – заставаме напълно зад литературното течение на еуфоризма, за да постигнем заедно един нов духовен ренесанс за изстрадалата ни родина. Няма да допуснем, Хаити да не е филм, а България да е! Пречистени, свободни и заедно – можем всичко. Да помогнем на себе си и другите. Да кажем край на тиранията на греха и мрака в и около нас. Слепите вече виждат, глухите вече чуват, немите само за това говорят, а инвалидите тичат към Четвъртия фестивал на лошия вкус. Рамбо-13 стават еуфористи! Очаквай невъзможното: разпъваме се за теб до първа кръв - ти го заслужаваш. Нищо по-малко от ЧудотоТайната и Авторитета.
Участват: Рамбо 13 feat. приятели.
Визия, инсталации, пърформанси, кино: Венцислав Занков, Янко Велков-Янеца, Мария Македонска, Раймонд Краев, Дита Праскова – Блек, Явор Боянов, Марица Колчева
Ще се състои премиерата на сканадалния филм "Синият шал", режисьор Раймонд Краев, с участието на Данаил Досев
Картини, плакати, сценично оформление - Янко Велков-Янеца, Явор Боянов, Мария Македонска
Музика: Георги Ружев, Anjelina, Дита Праскова – Блек
Поезия, проза, духовни упражнения и евангелска медитация (сестрите и братята отделно):
Братя: Димитър Матакиев, Иво Цанов, Данаил Досев, Васил Прасков, Алекс Ангелов, Anjelina
Сестри: Силвия Томова, Мария Македонска, Марица Колчева, Мария Вирхов, Добринка Корчева, Румяна Райкова, Дете Кафка, Бисера Виденова, Дита Праскова – Блек, Калина Миланова, Диана Коленцова и др.
Оглашени: Руен Руенов, Тома Марков
Водещ: Продан Марков
От 18:00 до 19:00 - Чистилище: публиката се събира на фона на огнеупорен киноавангард, подбран от Марица Колчева
Пълната еуфория настъпва и мракът си тръгва окончателно от душите ни след 19 часа. Вход за рая - свободен. Пиене и кетъринг – на всяка крачка. Носете си ангелските езици!
Спонсори: Фондация за подпомагане на инвалидите-харизматици „Тоше Проески”,  Клуб за нетрадиционни бойни и духовни изкуства „Воини на Исус”,  Психотерапевтичен кабинет по Арт-терапия към Централния софийски затвор и Организационен комитет „Отвъд Смъртта” за кръщаване на булевард „на името на нашия Пророк и Спасител Димитър Воев”

НЕПРЕДВИДИМО ПРОЗРАЧЕН













(Хетерохронни инсталации)
ПЕТЕР ЦАНЕВ
22.03.2010
01.04.2010

Хегемонията на глобалната техноцивилизация принуждава изкуството да оперира с изцяло непознати режими на визуалното. Образите се превръщат в повърхности на концепти, а не на тела и обекти (по Flusser). Изобретената от Дюшан естетика на отчуждаването, базирана върху постпредметната формула на редимейд, единствена в дългосрочен план през 20 век съумява да акумулира нови форми на договаряне, които успяват да запазят недостъпен художествения обект.Сред изобилие от стратегии, обвързани с дематериализирането на обекта, художниците, свързани с глобалната арт сцена на 21 век, работят преди всичко с нагласи и очаквания,които ангажират психологическата активност на еманципирания зрител (по Ranciere), като участник в откриването на творбата. Нематериалната естетика на отчуждения обект е заменена от нематериалната естетика на невидимия и бързо разпадащ се контракт.Отчуждената формула на еманципирано участие има за цел да превръща неолибералното спекулативно изкуство в постоянен дистрибутор на несигурност. Предизвикването и контролирането на естетическа несигурност функционира като форма на нематериално производство, която предпазва изкуството от присвояване. Недостижимият обект на индустриалния модернизъм е заменен от прозрачния и неуловим зрител на алтермодерното (по Bourriaud), постоянно подвижен, изплъзващ се и запазващ своята независимост посредством генериране и консумиране на временни и непредвидими субективности. Неуловимият зрител не може да бъде центриран или закотвен в обитаваната от него течна жизнена среда (по Bauman). Неуловимият зрител е като прозрачен екран, който не може да бъде прелъстен и задържан задълго от спектакъла, който му предлага пост-медиумното (по Krauss)сътояние на изкуството, защото именно непредвидимата прозрачност на този зрител е основната медия на същото това изкуство.
Непредвидимо прозрачен е проект, който изследва надменността, която зрител и творец могат да понесат едновременно, не когато споделят една и съща идея за изкуство, а когато преживяват една и съща ситуация на хетерохронно отчуждаване към всички форми

Линк към "ПРОГРАМАТА"
Линк към Standart News
Линк със снимки от изложбата