„Рамбо 13 стават еуфористи”

Дискусионен клуб „На тясно” представя:
Рамбо 13 и приятели
Четвърти фестивал на лошия вкус
Рамбо 13 стават еуфористи
Пролетта дойде и Рамбо13 се настрои еуфорично: Аз съм луд и аз язда през нивите и по сивите улици тичам, и разправям на моите биволи с колко нежна любов ги обичам. Стига вече студ и духовен мрак, стига вече акционизъм. Елате в ателие Пластелин да ви презаредим с Надежда. Групата за културен тероризъм Рамбо-13 се преобрази духовно, с помощта на Святия дух - суперзвезда на еуфоризма. Да кажем заедно – „Не” на половите органи и извращения в изкуството, на наркоманията, алкохолизма, разврата, бедността и нещастията по света. След като се осъзнахме полово и класово е време да се осъзнаем и духовно – заставаме напълно зад литературното течение на еуфоризма, за да постигнем заедно един нов духовен ренесанс за изстрадалата ни родина. Няма да допуснем, Хаити да не е филм, а България да е! Пречистени, свободни и заедно – можем всичко. Да помогнем на себе си и другите. Да кажем край на тиранията на греха и мрака в и около нас. Слепите вече виждат, глухите вече чуват, немите само за това говорят, а инвалидите тичат към Четвъртия фестивал на лошия вкус. Рамбо-13 стават еуфористи! Очаквай невъзможното: разпъваме се за теб до първа кръв - ти го заслужаваш. Нищо по-малко от ЧудотоТайната и Авторитета.
Участват: Рамбо 13 feat. приятели.
Визия, инсталации, пърформанси, кино: Венцислав Занков, Янко Велков-Янеца, Мария Македонска, Раймонд Краев, Дита Праскова – Блек, Явор Боянов, Марица Колчева
Ще се състои премиерата на сканадалния филм "Синият шал", режисьор Раймонд Краев, с участието на Данаил Досев
Картини, плакати, сценично оформление - Янко Велков-Янеца, Явор Боянов, Мария Македонска
Музика: Георги Ружев, Anjelina, Дита Праскова – Блек
Поезия, проза, духовни упражнения и евангелска медитация (сестрите и братята отделно):
Братя: Димитър Матакиев, Иво Цанов, Данаил Досев, Васил Прасков, Алекс Ангелов, Anjelina
Сестри: Силвия Томова, Мария Македонска, Марица Колчева, Мария Вирхов, Добринка Корчева, Румяна Райкова, Дете Кафка, Бисера Виденова, Дита Праскова – Блек, Калина Миланова, Диана Коленцова и др.
Оглашени: Руен Руенов, Тома Марков
Водещ: Продан Марков
От 18:00 до 19:00 - Чистилище: публиката се събира на фона на огнеупорен киноавангард, подбран от Марица Колчева
Пълната еуфория настъпва и мракът си тръгва окончателно от душите ни след 19 часа. Вход за рая - свободен. Пиене и кетъринг – на всяка крачка. Носете си ангелските езици!
Спонсори: Фондация за подпомагане на инвалидите-харизматици „Тоше Проески”,  Клуб за нетрадиционни бойни и духовни изкуства „Воини на Исус”,  Психотерапевтичен кабинет по Арт-терапия към Централния софийски затвор и Организационен комитет „Отвъд Смъртта” за кръщаване на булевард „на името на нашия Пророк и Спасител Димитър Воев”

НЕПРЕДВИДИМО ПРОЗРАЧЕН













(Хетерохронни инсталации)
ПЕТЕР ЦАНЕВ
22.03.2010
01.04.2010

Хегемонията на глобалната техноцивилизация принуждава изкуството да оперира с изцяло непознати режими на визуалното. Образите се превръщат в повърхности на концепти, а не на тела и обекти (по Flusser). Изобретената от Дюшан естетика на отчуждаването, базирана върху постпредметната формула на редимейд, единствена в дългосрочен план през 20 век съумява да акумулира нови форми на договаряне, които успяват да запазят недостъпен художествения обект.Сред изобилие от стратегии, обвързани с дематериализирането на обекта, художниците, свързани с глобалната арт сцена на 21 век, работят преди всичко с нагласи и очаквания,които ангажират психологическата активност на еманципирания зрител (по Ranciere), като участник в откриването на творбата. Нематериалната естетика на отчуждения обект е заменена от нематериалната естетика на невидимия и бързо разпадащ се контракт.Отчуждената формула на еманципирано участие има за цел да превръща неолибералното спекулативно изкуство в постоянен дистрибутор на несигурност. Предизвикването и контролирането на естетическа несигурност функционира като форма на нематериално производство, която предпазва изкуството от присвояване. Недостижимият обект на индустриалния модернизъм е заменен от прозрачния и неуловим зрител на алтермодерното (по Bourriaud), постоянно подвижен, изплъзващ се и запазващ своята независимост посредством генериране и консумиране на временни и непредвидими субективности. Неуловимият зрител не може да бъде центриран или закотвен в обитаваната от него течна жизнена среда (по Bauman). Неуловимият зрител е като прозрачен екран, който не може да бъде прелъстен и задържан задълго от спектакъла, който му предлага пост-медиумното (по Krauss)сътояние на изкуството, защото именно непредвидимата прозрачност на този зрител е основната медия на същото това изкуство.
Непредвидимо прозрачен е проект, който изследва надменността, която зрител и творец могат да понесат едновременно, не когато споделят една и съща идея за изкуство, а когато преживяват една и съща ситуация на хетерохронно отчуждаване към всички форми

Линк към "ПРОГРАМАТА"
Линк към Standart News
Линк със снимки от изложбата

Пътят на сенките



Янко Владимиров Велков\Янеца\




Миг
Състояние на духа
Смърт
Последен стих преди смъртта
Ръката се движи и следва духовете на ума
Потапя китайската четка в бурканчето с туш и рязко се спуска върху девствеността на листа
Повтаряемост
Процес
Безкрай
Митология на ежедневието
Разпъване на времето
Пак жест
Удар за довършване на въображаемият противник
Вместо кръв -туш
Следи от извършеното престъпление
Рани върху кожата на съществуването
Борба за надмощие
Съзерцанието не е действие
Миражи от несъщесвени истини
Пак жест
Потапяне в потока на кръвта
Обагряне
Отсичане
Провал
Саморазпъване
Следи от живот върху хартиен носител
Възможност за реванш
Ти и ти
До безкрай в схватка на смърт и на живот след смъртта
Безнаказан процес
Любопитството ви е удволетворено